Nostradamus: Ostatnia przepowiednia - poradnik

Dodane przez Evillady dnia 19.04.2010 14:10

Rozdział 4: Sobota, 30 Marzec, 1566 roku

Ubieraj się i biegnij do ojca, a po rozmowie z nim, do zamku i tam porozmawiaj z królową. Po zakończonej konwersacji udaj się na kolejną pogawędkę do Jean Amiè. Po drodze, na podłodze przy drzwiach, znajdziesz brakujący kawałek mapy zamku, który dodaj do dziennika.

Kiedy to uczynisz odkryjesz, że w bibliotece jest ukryty pokój. Później się nim zajmiesz, a teraz miałaś przecież porozmawiać z sekretarzem Twojego ojca... Kiedy już wypełnisz ten przykry obowiązek możesz się wreszcie udać do biblioteki.

Ukryty pokój znajduje się za regałem dokładnie po drugiej stronie szafki z wyłamanymi drzwiczkami. Rozsuń książki na półce i na odkrytym zamku użyj klucza, który znalazłaś przy zwłokach Philiberta.

Przekręć go i... Co? Nie pasuje?! Nie możliwe! Musi pasować! Musiałaś coś pominąć... Otwórz więc ekwipunek i użyj lupy, aby przyjrzeć się kluczowi bliżej. Następnie użyj na nim skalpela, a okaże się, że jego końcówkę można rozsunąć... Teraz jeszcze raz użyj klucza na zamku, a drzwi prowadzące do ukrytego pokoju staną przed Tobą otworem. Jaka Ty jesteś sprytna, no naprawdę :)

Naturalnie wejdź do środka. Motyla noga, trochę tu ciemno. Rzuć więc na całą sprawę nieco światła zapalając świece pod sufitem. Wykorzystaj do tego celu zapalniczkę. Od razu lepiej. Teraz przejrzyj księgę na stoliku przy drzwiach, a następnie wejdź w głąb pomieszczenia i przyjrzyj się książkom na regale. Znajdziesz wreszcie szukany egzemplarz, który umieść na stoliku obok i spomiędzy jego kart wyciągnij notatkę.


Oj czas się zbierać! Zbliża się Jean, a coś Ci mówi, że raczej nie powinien Cię tu znaleźć. Po opuszczeniu pomieszczenia umieść notatkę w dzienniku i zapoznaj się z jej treścią, a następnie ruszaj do Constance by dostarczyć jej afrodyzjak. Okaże się, że dziewczyna lubi raczej męskie rozrywki i zaproponuje Ci grę w kości? W szkole nie byłaś najlepsza z arytmetyki? Ooooj to będziesz miała problem droga Madeleine ;). Constance zgodzi się bowiem odpowiedzieć na Twoje pytania, ale pod warunkiem, że wygrasz z nią w kości. Na czym ta gra polega? Otóż dziewczyna rzuca kośćmi (5 sztuk), podaje Ci liczbę oczek, jaka wypadła, a Twoim zadaniem jest odgadnąć liczbę oczek na poszczególnych kościach. Na każdą partię rozgrywki masz pięć strzałów, przy czym dwórka za każdym razem informuje Cię wartość ilu kości podałaś poprawnie. Bułka z masłem? Oj nie koniecznie, nie koniecznie ;). Nie można tu podać jednego rozwiązania, bo i liczba wyrzuconych oczek i ich kombinacja są dobierane losowo. Generalnie znacznie łatwiej jest przy mniejszych liczbach. Wartość oczek na kościach należy odgadywać od góry do dołu. Możliwe kombinacje to np.:

14 = 1+ 2 + 3 + 3 + 5
19 = 1 + 3 + 4 + 5 + 6
12 = 1 + 2 + 2 + 3 + 4

Za każde trafienie z Twojej strony Constance nagrodzi Cię odpowiadając na jedno z Twoich pytań, ale za każdą porażkę będziesz jej musiała dać jakiś prezent. Co to może być? Różne rzeczy. Słoiczek dżemu, który jeszcze Ci został, róża z listu od strażnika, lekarstwo na zarazę, albo irysy, które w dowolnej ilości możesz zebrać z doniczki domu w mieście.

Po jednej z wygranych rozgrywek dwórka wręczy Ci medalion, który obejrzyj w ekwipunku z obu stron, a znajdziesz na nim znaki i ich tłumaczenie:

Kiedy już Constance odpowie na wszystkie Twoje pytania wracaj do skryptorium do ukrytego pokoju i przyjrzyj się bliżej posadzce. Zobaczysz, że na jej czterech rogach są po cztery kafelki z celtyckimi literami, a każdy z nich możesz nacisnąć. Twoim zadaniem jest odnalezienie i wciśnięcie po jednym symbolu w każdym rogu zgodnie ze wzorem, który masz podany na medalionie. Spowoduje to, że wszystkie kafelki się zapadną, a Ty będziesz mogła poprzesuwać kamienne płyty tak, żeby na środku ukazało się podziemne przejście. Prościzna! Nie? Wręcz przeciwnie? No to już podaję rozwiązanie :).

Na początek przypiszemy poszczególnym płytom w posadzce kolejne numery, o tak:

Jest to ustawienie, kiedy stoisz plecami do drzwi.

A teraz kolejność i kierunki przesuwania:

1 i 2 w lewo
3 i 4 w górę
13 w prawo
14 w lewo
8 w prawo
5 i 6 w dół
7 w prawo
9 i 10 w górę
12 w lewo
5 i 6 w dół (2x)

Tadam! Oto prawidłowe ustawienie, kiedy stoisz twarzą do drzwi. Tylko, jak tam teraz zejść? Cóż ruszaj do kuźni, może tam znajdziesz coś przydatnego...

Jak się okazało był to strzał w dziesiątkę! W wieszaka obok paleniska zabierz linę i wracaj do ukrytego pokoju. Teraz przywiąż linę do żyrandola i zsuń się po niej na dół. Spójrz pod nogi. Na ziemi leży zielona księga. Podnieś ją i zabierz ze sobą.

W ekwipunku ją otwórz, a znajdziesz wewnątrz notatkę, którą dodaj do dziennika. Teraz ruszaj korytarzem do końca i spod ściany zabierz tarczę i miecz. Tarczę umieść w ekwipunku tak, żebyś miała do niej łatwy dostęp i KONIECZNIE, ALE TO KONIECZNIE, w tym miejscu ZAPISZ STAN GRY! To jeden z dwóch momentów w grze, gdy Madeleine może zginąć i gra cofnie Cię do początku sekwencji, więc lepiej zapisz stan gry, żeby w razie niepowodzenia uniknąć konieczności powtarzania tych samych czynności.

Następnie w lukach na ścianie pokrytych znakami umieść oba kamienie (ten od Philiberta i ten od Nostradamusa). Ledwo zdążysz przepisać cały tekst, a zacznie się trzęsienie ziemi. W tej części gry dużo zależy od Twojego refleksu. Musisz błyskawicznie wyciągnąć tarczę, która automatycznie osłoni Twoją głowę i biec w kierunku wyjścia, a następnie szybko wspiąć się po linie na górę. W przeciwnym razie Madeleine zginie pod gruzami...

Jeśli wszystko pójdzie dobrze i uda Ci się szczęśliwie wyjść na powierzchnię, otrzep się z kurzu i ruszaj do Jean Amiè. Twoją uwagę powinny zwrócić uchylone drzwi, pierwsze po prawej, przed pokojem sekretarza, które do tej pory pozostawały zamknięte. Wejdź do środka, a znajdziesz kolejną ofiarę.

Użyj na zwłokach lupy i zabierz notatnik.

Następnie zwróć uwagę na czarny ślad na palcu wskazującym.

Przyjrzyj się również zsiniałym ustom.

Wreszcie na koniec zmierz cyrklem rozmiar stopy ofiary.

W ekwipunku użyj lupy na notatniku, a następnie potraktuj go skalpelem. Zyskasz w ten sposób klucz oraz kartkę. Spróbuj użyć klucza na kufrze po prawej. Cóż najwyraźniej to jeszcze nie czas na grzebanie w jego rzeczach osobistych. W takim razie ruszaj do domu.

Wejdź do sypialni ojca, otwórz dziennik i użyj pióra na jego kartce, aby przetłumaczyć słowo. Następnie użyj cyrkla i dokończ rysowanie okręgów. Po prawej znajduje się celtycki tekst, który przepisałaś w podziemiach. Musisz go przetłumaczyć, a do tego musisz rozpracować system kodujący opierający się na dwóch okręgach.


Na początek posłuż się już przetłumaczonym słowem: TOMB oraz słowem z medalionu Constance: SIDH. Jednemu i drugiemu odpowiadają konkretne znaki. Przesuwaj więc oba koła tak, aby w aktywnym, podświetlonym polu znalazł się symbol i odpowiadająca mu litera. Szybko odkryjesz, że duże koło przesuwasz o jeden, a małe o trzy pola, żeby dopasować symbole do liter.

Musisz zacząć od litery, której odpowiednika jesteś pewien, a potem przetłumaczyć tak cały alfabet. Praca to żmudna, ale uniknąć się jej nie da. Poniżej litery oraz odpowiadające im symbole i przetłumaczony tekst.

Po wykonaniu tłumaczenia obetrzyj pot z czoła i wróć do ojca, żeby z nim porozmawiać. Powie Ci, że chętnie zajrzałby do obserwatorium, ale panuje tam taki bałagan, że jakoś nie może się do tego zmusić. Naturalnie Ty, jako dobra córka, zadeklarujesz pomoc i chęć uporządkowania tego nieładu.

Idź więc do obserwatorium, a staniesz przed kolejnym zadaniem. Tym razem będzie ono polegało na zrównoważeniu układu słonecznego przy pomocy dostępnych części i odważników. W tej chwili model układu wygląda tak:

A Twoim zadaniem jest doprowadzenie do stanu, w którym wszystkie poprzeczne belki będą do siebie równoległe. W tym celu zaczynając od górnej belki postępuj jak niżej:

Saturn – powieś dwa ciężkie odważniki po lewej, jeden lekki po prawej i załóż pierścień planecie.
Jowisz – powieś jeden ciężki odważnik i dwa średnie po prawej.
Mars – powieś jeden ciężki odważnik po lewej, średni po prawej i doczep do niego satelitę.
Ziemia – powieś jeden ciężki i jeden lekki odważnik po prawej oraz również doczep satelitę.
Wenus – powieś jeden średni odważnik po lewej oraz powieś planetę ba pętli po prawej.
Merkury – powieś jeden lekki odważnik po prawej.

Gratulacje! Właśnie przywróciłaś równowagę we wszechświecie ;). Do tak uporządkowanego kosmosu wkroczy Twój ojciec. Porozmawiaj z nim i zwierz się z dręczących Cię wizji, a poleci Ci środek na uspokojenie, który przygotuj w pracowni. Potrzebujesz wody (możesz jej nabrać ze studni) i liści eukaliptusa (nad drzwiami przy tym samym domu, przy którym znalazłaś irysy).

Nalej wody do kociołka, utrzyj liście eukaliptusa w moździerzu i dodaj je do wody. Tak przygotowany napar przelej do dowolnego pojemnika i wypij (przeciągnij i upuść napar z ekwipunku na postać Madeleine). Teraz możesz się udać na spoczynek.

   

Komentarze


54 #1 Zebius
dnia 09.11.2010 00:18
Jakoś dziwnym trafem zdobyłem tyle samo punktów co Ty, czyli 333, ponoć max. to 370. Gra nie jest trudna, ale ze 2 razy utknąłem, bo nie zbadałem czegoś dokładnie w ekwipunku.
729 #2 Evillady
dnia 09.11.2010 01:37
Może jest w tej grze jakiś secret level, którego nie odkryliśmy? Wink2 Ja ostatnio poczytałam sobie trochę o rozmaitych easter eggach i ukrytych lokacjach i byłam niesamowicie zaskoczona ile tego jest nawet w przygodówkach! Teraz mam ochotę wrócić do kilku starych tytułów tylko po to, żeby (prawie) samodzielnie się na te jaja natknąć. Wink2
54 #3 Zebius
dnia 09.11.2010 08:41
Znalazłem info, że ekstra punkty dostaje się np. za podarowanie konkretnych przedmiotów Konstancji podczas gry w kości, a także aż 10 punktów za złapanie szczura na mieście w nocy (tu trzeba mieć refleks, bo szczur pojawia się tylko raz i jak nam się nie uda, to punkty przepadną). Ponadto 3 punkty za przykrycie martwego strażnika prześcieradłem.
729 #4 Evillady
dnia 09.11.2010 18:17
Hm o ile pamiętam to Konstancji coś tam wręczałam, ale reszta to faktycznie, ominęłam. :)
660 #5 Madzius888
dnia 09.11.2010 20:45
Ja to tyle razy grałam w te kości, że non stop fiołki jej dawałam Grin
   

Dodaj komentarz


Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
   

Oceny


Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?