Sam&Max: Sezon I - poradnik

Dodane przez Evillady dnia 25.01.2010 22:18

Odcinek 5 – Rzeczywistość 2.0

Witaj w najfajniejszej, moim zdaniem, części gry! Znowu zaczynasz w biurze, ale nie masz tu nic do roboty. Wyjdź więc na zewnątrz i skieruj się do sklepu Sybilli, gdzie porozmawiaj z kobietą. Kolejna zahipnotyzowana, którą musisz uratować przez celne rąbnięcie w głowę. Tylko czym? Poszukaj inspiracji w sklepie Bosko. Na dzień dobry zostaniesz poczęstowany kulą armatnią wystrzeloną przez Jurka.

Teraz musisz działać szybko. Kiedy tylko Sam się ocknie i na ekranie pojawi się kursor myszy skieruj go na Jurka i szybko kliknij. Dzięki temu zdobędziesz armatę, która doskonale nada się do wybudzenia Sybilli z hipnotycznego snu. Jeśli nie uda Ci się za pierwszym razem, po prostu próbuj do skutku.

Z armatą wracaj do Sybilli i użyj na niej działa. Oups. Chyba tym razem trochę przeszarżowałeś, ale w końcu chciałeś pomóc! Porozmawiaj z kobietą wybierając następujące opcje dialogowe:

1. Co się stało z tymi goglami?
2. Po co komu te gogle?
3. Skąd masz te gogle?
4. Co to za policja?

Po zakończonej rozmowie idź tam, gdzie skierowała Cię Sybilla, a więc do Lewusa (na prawo od sklepu Sybilli). Tutaj musisz porozmawiać z komputerami. Pytaj kolejno:

1. Czemu zahipnotyzowaliście Sybillę?
2. Powiedzieliście „Internet?”
3. Gdzie jest Internet?
4. Pokażcie tę nową rzeczywistość.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem otrzymasz chip, dzięki któremu będziesz mógł naprawić uszkodzone gogle. Idź więc z chipem do Sybilli i użyj go na goglach leżących na kanapie, a przeniesiesz się do nowej, lepszej (?) rzeczywistości.

Opuść Sterownie i udaj się do sklepu Bosko, gdzie tradycyjnie już zapytaj go o towar, jaki ma na sprzedaż. Naturalnie kasy znowu brak. Musisz więc zorganizować potrzebne monety.

Jeśli jest na tym świecie coś pewnego, to fakt, że Jurek Dwa Zęby to złodziej, a jeśli tak, to na pewno ma w swojej norze jakąś złotą monetę. Tylko jak się do niej dobrać? Musiałbyś być mniejszy, ale skoro to wirtualna rzeczywistość, to przecież nie ma rzeczy niemożliwych!

Wracaj do sterowni i umieść pluskwę komputerową na pierwszym komputerze z lewej. Zadziała to tak, jak zjedzenie pomniejszającego grzybka w Krainie pewnej Alicji ;) Wyjdź ze Sterowni i wejdź do biura. Nie zapomnij najpierw zdjąć gogli, bo inaczej nie będziesz mógł wejść do środka.

W biurze ponownie załóż gogle, wejdź do nory Jurka, a zdobędziesz pierwszą monetę. Następnie wyjdź na zewnątrz, wróć do sterowni i zdejmij pluskwę z komputera. Wyjdź na zewnątrz, wejdź na drewnianą kładkę i spójrz w górę. Powinieneś tam dostrzec trzy kolejne, złote monety. Tylko, że ich zdobycie wymaga złamania praw fizyki, ale skoro jesteś wewnątrz wirtualnej rzeczywistości…

Wróć do Sterowni i tym razem pluskwę umieść na automacie do gry (drugi od lewej). Grawitacja zostanie w ten sposób wyłączona, a Ty będziesz mógł zdobyć trzy monety, wychodząc na zewnątrz i zwyczajnie podskakując na kładce (w tym celu kliknij na monety wiszące w powietrzu).

Teraz brakuje Ci już tylko jednego pieniążka. U Bosko, go nie znajdziesz, bo on kasę od ludzi tylko wyciąga, a nie daje, ale przecież Sybilla ma sporo klientów, a oni sporo gotówki…

Zanim jednak udasz się do Sybilli raz jeszcze odwiedź Sterownię i przełóż pluskwę z automatu na komputer drugi od prawej. Włączysz w ten sposób ekspresową kurację odchudzającą. Teraz idź do Sybilli i kliknij na drzwi szafy dzięki czemu przeciśniesz się przez szparę pod drzwiami i zdobędziesz ostatnią, brakująca monetę.

Biegnij z nimi do Bosko, a otrzymasz długi miecz. Porozmawiaj z właścicielem wybierając następujące opcje dialogowe:

1. Jak tam życie w Internecie?
2. Masz pieniądze w sieci?
3. Jak mamy Ci zapłacić online?
4. Jak brzmi Twoje hasło do konta?
5. Możemy zobaczyć ten tatuaż z hasłem?

Zanim opuścisz sklep użyj jeszcze automatu ze szlamikami. Czas na pierwszą walkę! Użyj miecza na szlamie, a następnie z dostępnych opcji wybierz atak przedmiotem, kliknij na miecz, kliknij na szlam i zabierz to, co z niego zostanie ;)

Teraz ponownie podejdź do właściciela i jego również potraktuj długim mieczem. Następnie wróć do rzeczywistości zdejmując gogle i porozmawiaj ze sprzedawcą. Krzyknij: „Za Tobą!”, a kiedy mężczyzna się odwróci, zabierz z lady lornetkę i użyj jej na Bosko, a odkryjesz jego tajne hasło.

Wróć do wirtualnej rzeczywistości i wejdź w zaułek, przy którym znajduje się Sterownia. Na końcu uliczki znajdziesz pudełko. Spróbuj je zabrać, ale okaże się to nie możliwe. Wejdź więc do sterowni i ponownie zmień położenie pluskwy. Teraz umieść ją na pierwszym komputerze z prawej, a zablokujesz wyskakujące okienka i będziesz mógł zabrać pudełko leżące na ulicy. Póki co zostaw blokadę. Będzie Ci łatwiej przemieszczać się po mieście.

Idź w prawo, a kiedy spotkasz Mlecza porozmawiaj z nim i poproś, żeby wykonał sztuczkę magiczną dzięki czemu otrzymasz puszkę tęczowej farby. Wróć do Bosko i pogadaj z nim o towarze spod lady (zjadliwa choroba), który oczywiście okaże się horrendalnie drogi. Pamiętasz, jak Bosko mówił o bankowości online? Wykorzystaj tę informację, wsiądź do Desoto i jedź do banku.

Niestety nie zostaniesz wpuszczony, ale postój chwilę na poboczu i przyjrzyj się przejeżdżającym autom. Maszyna wyraźnie skanuje ich wygląd i porównuje go z zapisem na tablicy rejestracyjnej. Jeśli przyjrzysz się uważnie odkryjesz, że litery z tablicy odpowiadają pierwszym literom i kolejności kolorów, na jakie pomalowane są auta.

Wracaj więc przed biuro i użyj puszki tęczowej farby na Desoto. Rodzaj i kolejność kolorów, na jakie powinno być pomalowane auto znajdziesz na jego tablicy rejestracyjnej. Sekwencja jest losowa. W moim przypadku było to NCF, czyli jako pierwszy kolor Niebieski, jako drugi kolor Czerwony i jako trzeci kolor Fioletowy, ale może być też CZF (Czerwony, Zielony, Fioletowy), albo inna, dowolna kombinacja.

Kiedy już auto będzie pomalowane raz jeszcze udaj się do banku i tym razem dostaniesz się do środka bez problemu. Kliknij na skrytkę Bosko, żeby ja podświetlić, a następnie kliknij na napis na tej skrytce „Fałszowanie ksiąg” i jako hasło podaj słowo „Bosko”. Dzięki temu odblokujesz skrytkę i będziesz mógł przelać pieniądze na konto sklepikarza. Żeby to zrobić klikaj napisy: „Sfałszuj księgi” na następujących skrytkach:

1. Kotki 2 AA
2. Lalkowa Mafia
3. Departament Skarbu
4. Kasyno online

Kiedy przelew znajdzie się na koncie Bosko wskakuj do auta i jedź do szczęściarza, który właśnie się wzbogacił, a uzyskasz od niego zjadliwą chorobę. Teraz idź w lewo i przy sklepie Sybilli spójrz w górę, a dostrzeżesz tam miecz +2. Żeby go zdobyć musisz wyłączyć grawitację. Idź więc do Sterowni i przenieś pluskwę na automat do gry. Teraz wyjdź na zewnątrz i kliknij na mieczu +2, żeby wskoczyć na dach. Następnie użyj na mieczu błękitnego szlamu, a będziesz mógł go zabrać.

Teraz zeskocz na dół i spróbuj zaatakować Ankę Biotyk (stoi koło skrzynki na e-maile). Z dostępnych opcji wybierz: obrona przedmiotem, a następnie kliknij na diabła z pudełka. Niestety przegrasz, bo… zapomnieliśmy włączyć wyskakujących okienek! Wracaj więc do Sterowni, zabierz pluskwę i podejdź do pierwszego komputera z prawej. Kliknij na nim, a okienka zostaną odblokowane.

Wyjdź na zewnątrz i powtórz akcję z Anką. Użyj na niej miecza +2, następnie wybierz obronę przedmiotem, dalej kliknij na diable z pudełka, potem wybierz atak przedmiotem i kliknij na miecz +2, a pokonasz Ankę. Teraz nie pozostaje Ci już nic innego, jak wpuścić wirusa (choroba komputerowa) do skrzynki.

Czasem zdarza się tak, że wysłanie wirusa ma pewne bolesne skutki dla wysyłającego i tak stało się tym razem. Okazuje się, że grafika zniknęła całkowicie, przez chwilę nie będzie też dźwięku, a Ty musisz sobie przypomnieć stare czasy i gry tekstowe.

By przebrnąć przez ten fragment gry i jednocześnie ukończyć piątą część przygód Sama i Maksa wybieraj następujące opcje:

1. Weź
2. Szacunek dla Istot Żywych
3. Idź
4. Idź na wschód
5. Weź
6. Weź sklep Bosko
7. Idź
8. Idź na zachód
9. Idź
10. Idź na północny-zachód
11. Użyj
12. Użyj sklepu Bosko
13. Użyj sklepu Bosko na Mdlącym Jeziorze
14. Idź
15. Idź na południowy-wschód
16. Idź
17. Idź na dół
18. Użyj
19. Użyj sklepu Bosko
20. Użyj sklepu Bosko na Bycie Korporacyjnym
21. Weź
22. Weź Szacunek dla Istot Żywych
23. Idź
24. Idź do góry
25. Użyj
26. Użyj Szacunku dla Istot Żywych
27. Użyj Szacunku dla Istot Żywych na Bycie Korporacyjnym

   

Komentarze


Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
   

Dodaj komentarz


Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
   

Oceny


Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?