Sam&Max: Sezon I - poradnik

Dodane przez Evillady dnia 25.01.2010 22:18

Odcinek 4 - Abraham L. Musi Umrzeć!

Tym razem dla odmiany zaczynasz nie we własnym biurze, ale na trawniku przed Białym Domem. Koło fontanny znajdziesz rękawicę bokserską, którą zabierz. Teraz podejdź do ochroniarza stojącego przy drzwiach i pogadaj z nim, a dowiesz się, że ochrona to nie jedyne jego zajęcie. Facet zajmuje się również recepcją, a to oznacza… konieczność odbierania telefonów. Ta informacja może się nam przydać. Zwłaszcza, że obok znajduje się budka telefoniczna. Podejdź do niej i spróbuj użyć telefonu, by odczytać numer.

Teraz wracaj do biura, podnieś słuchawkę telefonu i zadzwoń do Białego Domu. Kiedy po drugiej stronie zgłosi się ochroniarz powiedz: „Halo? Proszę nie odkładać słuchawki.” Dzięki temu sprawisz, że ochroniarz opuści swój posterunek przy drzwiach i nie będzie się mógł ruszyć od telefonu.

Wyjdź z biura i wejdź w ślepy zaułek obok sklepu Sybilli. Podejdź do plakatów reklamujących pobór do wojska (wiszą po lewej). Przyjrzyj mi się, a kiedy jeden z nich spadnie, podnieś go, wskakuj do auta i jedź do Białego Domu. Plakat przyda nam się później ;)

Na miejscu wejdź przez drzwi tym razem niepilnowane przez ochroniarza, a znajdziesz się w Gabinecie Owalnym. Po scence spróbuj przejść przez drzwi prowadzące do Sali Wojennej (jest nad nimi napis „War”). Próba skończy się całkowitym fiaskiem, ale jednocześnie zorientujesz się, że to jest właściwie jedyny sposób, żeby wywabić ochroniarza z gabinetu…

Wracaj tam, skąd właśnie Cię wyrzucili i spróbuj pogadać z ochroniarzem, ale nie zda się to na wiele. Porozmawiaj zatem do Oranżakiem, a dowiesz się o jego uzależnieniu i odwyku od wiadomego napoju. Grzechem byłoby nie wykorzystać tej informacji! Na koniec pogadaj z prezydentem wybierając następujące opcje dialogowe:

1. Jesteśmy gotowi do tłumaczenia.
2. Co trzeba zrobić, żeby się tu czegoś napić?
3. Którędy do Sali Wojennej?

Twoje „tłumaczenie” odniesie pożądany skutek i ochroniarz wyniesie Oranżaka pozostawiając Cię sam na sam z prezydentem. Wykorzystaj to i przy pomocy rękawicy bokserskiej walnij solidnie głowę państwa.

Kiedy scenka dobiegnie końca i znajdziesz się na zewnątrz użyj pluskwy na Lincolnie i przyjrzyj się tablicy z podpowiedziami. Kiedy prezydent przestanie przemawiać zabierz pluskwę oraz ulotkę wyborczą, którą znajdziesz u stóp Lincolna. Wsiądź do samochodu i wróć do miasta.

Wejdź do sklepu Sybilli i porozmawiaj z nią o jej nowej profesji. Zapytaj, czego szuka w mężczyźnie. Tak się składa, że jej ideał odpowiada dokładnie opisowi Lincolna! Wręcz jej więc ulotkę wyborczą prezydenta i wyjdź ze sklepu.

Idź do swojego biura, podnieś słuchawkę telefonu, użyj na nim pluskwy i zadzwoń do Sybilli. Rozmowę poprowadź następująco:

1. Tym człowiekiem jestem ja, Abraham Lincoln.
2. Ta data zostanie zapamiętana na wieki.
3. Stoję tu, na schodach przed Białym Domem.
4. Teraz nadszedł czas na działanie.

Następnie wyjdź z biura i idź w prawo, aż napotkasz Mlecza Szczęściaka. Pogadaj z nim i poproś, żeby zademonstrował magiczną sztuczkę, a kiedy facet zniknie, zabierz tablicę z napisem: „Darmowa dostawa do domu”.

Idź dalej w prawo do sklepu Bosko i wypytaj go o towar pod ladą. Galopująca inflacja zrobiła swoje, bo cena ekskluzywnego towaru znowu podskoczyła! Póki co więc nie stać Cię, żeby dokonać zakupów, ale to, co Bosko skrywa pod ladą niewątpliwie warto mieć. Musisz się więc zastanowić, jak zdobyć pieniądze.

Tymczasem wracaj przed Biały Dom. Podejdź do tablicy z podpowiedziami i kliknij na niej dwukrotnie tak, żeby pomieszać szyki prezydentowi. Czas rozpocząć debatę! Pierwszą turę rozmowy z Lincolnem zacznij następująco:

1. Porozmawiajmy o ważnych kwestiach…
2. Co sądzi Pan o religii i szkołach?

Prezydent spojrzy na tablicę, przy której majstrowałeś, udzieli kontrowersyjnej odpowiedzi i poleci na łeb na szyję w sondażach! O to chodziło! Kontynuujmy więc zabawę ;) Podejdź do tablicy z podpowiedziami i użyj na niej plakatu z napisem: „Oddajcie wszystko, co macie.” Drugą turę debaty poprowadź następująco:

1. Porozmawiajmy o ważnych kwestiach…
2. Jakie ma Pan plany odnośnie podatków?

Kolejny spektakularny spadek w sondażach! Czas na ostateczne uderzenie! Raz jeszcze podejdź do tablicy i tym razem umieść na niej napis: „Darmowa dostawa do domu.” Następnie rozpocznij ostatnią turę debaty pytając kolejno:

1. Porozmawiajmy o ważnych kwestiach…
2. Jak planuje Pan rozwiązać problem odpadów toksycznych?

Zwycięstwo! Max na prezydenta! Chociaż… Lincolna, jakby to nie ucieszyło ;) Naturalnie możesz spróbować wsiąść do Desoto i ruszyć za prezydentem w pościg, ale niewiele to da, przecież nie masz czym unieszkodliwić tego kolosa. Na pewno jednak znajdziesz jakąś broń w Sali Wojennej, tylko najpierw musisz się tam dostać…

Wejdź do Białego Domu i pogadaj z ochroniarzem. No coś takiego! Jesteś prezydentem, a i tak nie możesz tam wejść. Trzeba sobie poradzić inaczej. Rzuć okiem na stojący koło biurka kalendarz. Zwróć uwagę na święto o nazwie: „Dzień Sekretarza”. Hmm, a gdyby tak kogoś awansować?

Podnieś z biurka wstęgę i przypnij ją do piersi ochroniarza.

Oczywiście jest zaszczycony, ale i tak Cię nie wpuści. Biurokrata! Z drugiej strony… może będziesz mógł wykorzystać to jego umiłowanie przepisów…

Raz jeszcze podejdź do kalendarza, chwyć żółtą karteczkę z napisem „Dzisiaj!” i umieść ją na dniu 26 kwietnia – Dniu Sekretarza. Teraz ponownie podejdź do Ochroniarza – Sekretarza i zaproponuj mu, żeby wziął urlop. Udało się! Droga wolna. Przynajmniej teoretycznie. Okazuje się, że do Sali Wojennej można wejść pod warunkiem, że… toczy się wojna. W sumie to logiczne. Nie pozostaje Ci więc nic innego niż taką wojnę wywołać. W końcu jesteś prezydentem mocarstwa i robisz to dla dobra kraju!

Pogadaj z Oranżakami zgromadzonymi w gabinecie, a zorientujesz się, że niewiele im brakuje zacząć się wzajemnie obrażać, a to prosta droga do wywołania wojny, ale… jeszcze trzymają się w ryzach i ukrywają to, co naprawdę myślą za dyplomatycznymi regułkami. Musisz więc rozwiązać im języki. Pamiętasz serum prawdy, które ma do zaoferowania Bosko? Mogłoby pomóc, ale skąd wziąć pieniądze? Zaraz! Przecież jesteś prezydentem!

Rzuć okiem na księgę z Budżetem Uznaniowym leżącą na biurku. Zdaje się, że będziesz mógł ją wykorzystać, ale zanim to zrobisz opuść gabinet i udaj się do Sybilli. Pogadaj z nią o jej nowej pracy i zapytaj, czy możesz pożyczyć urządzenie do datowania węglem. Niestety odmówi, ale jednocześnie odkryje, że ma w sklepie zabytek! Wykorzystaj to.

Wracaj do Białego Domu, spójrz na księgę na biurku i zaznacz kratkę przy Sklepie Sybilli. Dzięki temu przyznasz jej dotację i kobieta wyjedzie na wakacje pozostawiając nie potrzebne już urządzenie do datowania.

Jedź o jej sklepu, zabierz urządzenie i udaj się z nim do Bosko. Użyj urządzenia do datowania węglem na sardelinkach, a okaże się, że i one są prawie tak stare, jak matka ziemia. Wracaj więc do Białego Domu i zaznacz w budżecie, że dotację przyznajesz Bosko. Następnie wróć do sklepikarza i wreszcie otrzymasz potrzebne serum prawdy!

Wracaj do Białego Domu i w Gabinecie Owalnym użyj serum na Śmigaczu. Zgodnie z oczekiwaniami wódka rozwiązała chłopakowi język, zapomniał o dyplomacji i szast, prast mamy wojnę. O to chodziło! Kiedy animacja dobiegnie końca wejdź do Sali Wojennej i podejdź do monitora po lewej (obok podręcznika wojennego).

Spójrz na ekran i na próbę wysadź Antarktydę (naciśnij guzik „Ognia!”). Fajnie! Wysadźmy jeszcze coś! Kliknij na strzałkę po prawej (kolejny cel). Może Krypton? Przecież nigdy nie lubiłeś tych cukierkowo miłych kosmitów w rajtuzach. Ognia! Hmm szacowane zniszczenie celu za 25 mln lat. Cóż raczej tego nie dożyjesz, ale warto było spróbować. Raz jeszcze wybierz kolejny cel na ekranie aż pojawi Ci się sklep Bosko. To znaczy, że w sklepie jest nadajnik naprowadzający, a to znaczy, że możesz to wykorzystać.

Jedź więc do Bosko i przyjrzyj się kamerze po prawej od wejścia. Znajdziesz za nią urządzenie naprowadzające, które zabierz. Teraz masz broń, dzięki której będziesz się mógł rozprawić z Lincolnem!

Wskakuj do auta i wybierz opcję pościgu za prezydentem. Kiedy się do niego zbliżysz rzuć w niego urządzeniem naprowadzającym (będzie dostępny w lewym, dolnym rogu ekranu). Następnie kliknij na ikonę Białego Domu (prawy, dolny róg), a kiedy znajdziesz się na miejscu pędź do Sali Wojennej, naciśnij guzik „Ognia!” i rozkoszuj się końcem czwartej części gry.

   

Komentarze


Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
   

Dodaj komentarz


Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
   

Oceny


Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?