The Last Door, Chapter 4: Ancient Shadows - solucja, poradnik (z osiągnięciami)
Dodane przez Kami dnia 24.05.2014 13:40
Prolog
- Kliknij na Jeremiah.
- Podnieś przedmiot ze stołu.
- Wróć do związanego Devitta.

Dom Alexandre
Las
- Idź w lewo do domu przyjaciela.
Podwórko
- Przejdź dalej w lewo, do głównych drzwi i wejdź do środka.
Hol
- Przejdź do pokoju obok. Usłyszysz kroki na górze, ale na razie się tym nie przejmuj.
Pokój dzienny
- Przejdź na drugą stronę pokoju i wejdź do kuchni.
Kuchnia
- Zabierz lampę z pieca (jedyne oświetlone miejsce w lokacji).
- Mając już źródło światła – po lewej, przy półkach znajdziesz pamiętnik do przeczytania.
- Wyjdź z prawej przejściem do ogrodu.
Ogród
- Otwórz bramkę i przejdź przez podwórko z powrotem do domu. Swobodne przejście - woo-hoo!
Hol
Korytarz
- Wejdź do pierwszego pokoju.
Pokój Alexandre
- Spróbuj porozmawiać z przyjacielem.
- Na łóżku znajdziesz notkę do przeczytania.
- Wyjdź z pokoju.
Korytarz
- Przejdź w lewo na drugą stronę korytarza.
- Otwórz stojącą tam skrzynię i zabierz hak. Jeremiah przeczyta również leżący tam fragment pamiętnika.
- Wejdź do pomieszczenia po prawej (z kurtyną na framudze).
Ciemnia
- Zabierz cyjanek ze stołu.
- Obejrzyj artykuły na podłodze – zawierają instrukcje do wywoływania zdjęć, co przyda się później.
- Wykręć żarówkę z lampy i wyjdź z pomieszczenia.
Korytarz
- Kontynuuj dalej w prawo do ostatniego pokoju.

Gabinet
- Spomiędzy popiołów w kominku wyciągnij kopertę.
- Przeczytaj list na biurku (po prawej) oraz fakturę (żółte po lewej). Dowiesz się o specyfice zegarów w domu.
- Wyjdź z posiadłości i wróć do lasu.
Las
- Przejdź trochę w prawo, aż zobaczysz zdechłego jelenia. Upaćkaj żarówkę z inwentarza w jego rozwleczonych bebechach – tak otrzymasz czerwoną żarówkę.
- Wróć na podwórko.

Podwórko
- Odblokuj drzwi do szklarni po prawej i wejdź do środka.
Szklarnia
- Teraz, kiedy masz już źródło światła możesz przejść dalej. Dojdź do podestu przy dwóch aniołach i zabierz siarczan (vitriol).
- Wyjdź na podwórko i przez odblokowaną wcześniej bramkę wejdź do ogrodu.
Ogród
- Podejdź trochę w lewo i spróbuj wyciągnąć wiadro ze studni.
- Zabierz urwaną linę i połącz ją w inwentarzu z hakiem. Zarzuć skombinowaną wędkę do studni.
- Weź mosiężną kukułkę z wiadra i idź do ciemni.
Ciemnia
- Czas dowiedzieć się, co jest w kopercie. Wkręć czerwoną żarówkę.
- Kopertę ułóż w zlewie i dodaj kolejno siarczan (vitriol) oraz cyjanek, jak w przepisie.
- Użyj kranu, by zmyć nadmiar chemikaliów i voila! Otrzymasz zdjęcie. Idź do przyjaciela po garść wyjaśnień.
- Za wywołanie zdjęcia dostaniesz osiągnięcie Alchemist.


Pokój Alexandre
- Porozmawiaj z mężczyzną lub bezpośrednio użyj na nim zdjęcia. Zbyt rozmówny nie jest, ale Jeremiah wyciągnie z tego doświadczenia wskazówkę od zegara, która trzeba podnieść z podłogi.
- Zainstaluj kukułkę ze studni w zegarze i obejrzyj go, zwracając uwagę na ciekawą charakterystykę. Zejdź schodami na dół.
Hol
- Wskazówkę z inwentarza umieść na wielkim zegarze przy schodach.
- Czas na bardzo sympatyczną łamigłówkę. Obejrzyj zegar i ustaw taką godzinę, by uruchomić kukułkę na górze.
- Z faktury w gabinecie wiadomo, że zegar zakuka o 6:15.
- Jak również, że wszystkie zegary posiadają system synchronizacji.
- Natomiast z oględzin zegara na górze wiadomo, że ma przekręconą tarczę o 45 stopni w lewo.
- Dodając wszystkie te informacje: ustaw na dużym zegarze godzinę 3:00 i pstryknij pstryczek po prawej.
- Wróć do kolegi.

Pokój Alexandre
- Nasz kumpel nie lubi ptaszków. Podnieś kukułkę z podłogi i obejrzyj ją w inwentarzu. Otrzymasz klucz.
- Są tylko jedne zamknięte drzwi w tym przybytku. Idź do ogrodu.
Ogród
- Otwórz klapę od piwnicy kluczem z kukułki i zejdź do środka.
Piwnica
- Przejdź trochę w lewo, aż dojdziesz do komody. Przeszukaj ją i zabierz łopatę.
- Można iść głębiej, ale póki co i tak nie da się tam nic zrobić. Wróć na górę.
Ogród
- Podejdź do grobu po lewej stronie studni i zacznij kopać łopatą.
- Devitt odkryje zamkniętą skrzynię – polej zamek siarczanem (vitriol).
- Weź zwiniętą mapę gwiezdną z łapy stworzenia i przeczytaj list w prawym-dolnym rogu skrzyni.
- Podejdź w stronę domu... biegnij do Alexandre!
Pokój Alexandre
- Na wózku zostały tylko zapisane kartki – przeczytaj je.
- Wyjdź na balkon.
Balkon
- Zabierz soczewkę z rąk anioła i idź do piwnicy.
Piwnica
- Tym razem przejdź do końca w lewo i do następnej lokacji.
Laboratorium
- Przeczytaj list leżący na biurku.
- Idź w prawo i przeciśnij się przez szparę za meblem w alkowie do kolejnego pomieszczenia.

Obserwatorium
- Kolejna łamigłówka! Przyjrzyj się uważnie mapie nieba w inwentarzu. Każda z trzech konstelacji ma wyraźnie zaznaczoną jedną gwiazdę.
- Popatrz przez interaktywną lunetę i zaznacz te same trzy gwiazdy.
- Zainstaluj na teleskopie soczewkę z inwentarza i popatrz, co się zmieniło.
- Soczewka dodała kilka symboli, ale ważne są tylko trzy – wskazane przez zaznaczone wcześniej gwiazdy, teraz podświetlone na fioletowo.
- Zapamiętaj ułożenie trzech znaków, wyjdź z widoku teleskopu i przyjrzyj się sekretarzykowi po prawej.
- Wystarczy ustawić wskazywane przez gwiazdy znaki w odpowiednich miejscach.
- Zabierz strzykawkę ze środka i zejdź dziurą w podłodze na dół.


Tajna komnata
- Do osiągnięcia The Angels Protect this House - wróć na górę i wyjdź z obserwatorium. Dalsza droga będzie zablokowana przez anioły. Pokręć się przy nich aż odblokuje się aczik.
- Użyj strzykawki na Alexandre, bo najwyraźniej kompletnie ześwirował i trzeba go unieszkodliwić.
- Devitt ma inne zamiary, więc usiądź na krześle.
- Wręcz strzykawkę mężczyźnie.


Mgła
- Idź w prawo.
- Za ukończenie epizodu otrzymasz osiągnięcie The Veil.

Autorka: Kami
Na podstawie wersji Steam. Wszystkie screeny autorstwa własnego.